مجله اینترنتی بهترین لپ تاپ جهان و بررسی ارزش خرید لپتاپ استوک


همچنین برای تعمیر بردهای الکترونیکی باید با انواع مختلف بردهای الکترونیکی آشنایی داشته باشیم، با توجه به اهمیت این موضوع ما در ادامه متن به معرفی انواع برد الکترونیکی می پردازیم. Ecu خودرو یکی از مهمترین و پیچیدهترین قطعات در خودروهای انژکتوری بوده که از سنسورهای گوناگونی تشکیل شده و بهعنوان مغز خودرو شناخته میشود. چگونه تعمیرات ای سی یو خودرو را انجام دهیم؟ انواع بردهای الکترونیکی متفاوت می باشد، بردهای الکترونیکی بر اساس لایه و جنس فیبر به انواع گوناگونی تقسیم می شوند. به گزارش ایسنا، بنابراعلام فنون برق، این قطعه نقش مهمی در عملکرد صحیح دیگر قطعات خودرو دارد و خراب شدن آن مشکلات بسیاری را برای خودرو به همراه خواهد آورد. مجله اینترنتی بهترین لپ تاپ سالبرد الکترونیکی ساده و برد الکترونیکی چند لایه از انواع بردها می باشند که در لوازم برقی مورد استفاده قرار می گیرند. با توجه به پیچیدگی ساختار ecu تعمیرات ای سی یو خودرو و عیبیابی آن امری تخصصی بوده و نیازمند دانش و مهارت تخصصی میباشد. 

مجله اینترنتی بهترین لپ تاپ جهان

بیشتر پسوند PSB برای کارهای سنگین و بزرگ مانند طراحی بیلبورد که کار سنگینی برای یک طراح میباشد را شامل میشود. فتوشاپ یک ویرایشگر گرافیک شطرنجی (Raster graphics editor) است اما ایلوستریتور یک ویرایشگر گرافیک برداری (Vector graphics editor) است. تفاوت اساسی میان فتوشاپ و ایلوستریتور در نوع ویرایش آنها است. فایلها در فرمت اختصاصی فتوشاپ پیاسدی میتوانند به نرمافزارهای دیگر از قبیل ادوبی ایمیجردی، ادوبی ایلاستریتور، ادوبی پریمیر پرو، ادوبی افتر افکتس و ادوبی مدیا انکودر صادر شوند و بالعکس، از آنها به فتوشاپ وارد شوند. قابلیت غیرمخرب Smart Object فتوشاپ نیز میتواند اشکال وکتوری پیچیدهای را وارد کند. فتوشاپ همچنین با دیگر نرمافزارهای شرکت ادوبی برای ویرایش و ساخت انیمیشن و لوحهای فشرده ارتباط قوی دارد. فایلهای PSB توانایی تغییر به Tiff برای امور چاپی و استفاده در دیگر نرمافزارها را برخوردارند. اسناد cloud با پسوند جدید psdc (مخفف Photoshop Document Cloud یا سند ابری فتوشاپ) ذخیره میشوند. میتوان پروندههای PSD, PSB و psdc را در سایر نرمافزارهای شرکت ادوبی مانند: بریج، لایتروم، ایندیزاین و ایلوستریتور و… نسخههای قبل از CS فتوشاپ قادر به باز کردن این فرمت نیستند.

۱۴ تیر ۱۳۹۴ ه.ش. ۱۹ بهمن ۹۴ مدرسهها تعطیلهدر میانه | مدل مانتو صورتی ۹۵ | بعد از تو حسین استیج … ۳ مهر ۱۳۹۲ ه.ش. امسال، میزان رضایت فروش کلی در بین مشتریان در ایالاتمتحده از ۶۸۶ در سال ۲۰۱۴ به … با Air Bar همه لپ تاپ ها لمسی می شوند! موسسه تحقیقاتی J.D. Power همه ساله محبوب ترین برندهای خودروسازی جهان از نگاه … تبلت ویندوزی محبوب ایسوس … هک وای فای,هک وایفای,هک وای فای کامپیوتر,هک وای فای لپ تاپ,هک وای فای اندروید … این برند محبوب، تغییرات فصلی محصولات، برندهای لوکس و خرید و فروش … یک پیش بینی برای بازار ارز در سال ۹۵. تبلت و لپ تاپ در بازار دیجیتال کشور، فروش ۲ مدل از تبلتهای برند ایسوس، ۲ مدل از … به گزارش مهر، شاید تا یکی دو سال گذشته تبلتها عموما برای استفاده … در اینجا ما به بررسی ده نمونه از گرانقیمت ترین برندهای لباس در سال …

اپل یکی از معدود برندهایی است که لپ تاپ دست دوم آن هم به خوبی دست اول کار میکند و از نظر ظاهری بهراحتی قدیمی و فرسوده نمیشود. ایرادی که میتوان به این لپتاپ گرفت نداشتن پورت USB Type-A است. تقریباً چیزی نیست که در یک لپتاپ خوب بخواهید و در دل ایکس پی اس 15 پیدا نشود. این لپتاپ 15.6 اینچی پردازنده 9 هستهای، پردازنده گرافیکی Nvidia GeForce GTX 1650، رم 32 گیگابایت و حافظه 1 ترابایتی دارد. هنگام کار با آن متوجه میشوید که سرعت آن واقعاً مثالزدنی است. این لپ تاپ دل کیفیت، زیبایی و قطعات باکیفیت را یکجا دارد. صدای اسپیکرها، کیفیت صفحه نمایش و عمر باتری از دیگر نقاط قوت این محصول هستند. این لپتاپ به پردازنده اینتل 9 هستهای، پردازنده گرافیکی Radeon Pro Vega 20، رم 32 گیگابایتی و حافظه 4 ترابایتی یکی از بهترین لپتاپهای موجود برای ویرایش و تدوین ویدئو و کارهای سنگینی از این قبیل است.

۲ آبان ۱۳۹۳ ه.ش. … مدل, پردازنده, رم … نکتهای دیگر که باعث شده شرکت Dell محبوب باشد، سری latitude بوده که از سری لپتاپهای صنعتی بهشمار میآید. تعداد برندهای گوناگون و مدل های مختلف حاضر در این رده تا حدی بالاست که … احتمالا اولین چیزی که توجه ما را هنگام خرید یک لپتاپ به خود جلب میکند، برند جنس … … عرض چند سال رتبهی چهارم را در رتبهبندی کسب کند و با محصولات خود بازار لپتاپ را قبضه کند. جدول …. پرفروش ترین لپ تاپ های ۶ ماه اول سال ۹۳ - مجله خبری لوتوس … ۱۶ شهریور ۱۳۹۱ ه.ش. … خانه » عمومی, لپ … در بازار آی تی ایران و در شرایطی که تنوع مدل های لپ تاپ با برند ه. به گزارش ورد آی تی , پس از معرفی ۱۰ لپ تاپ برتر دنیا در سال ۲۰۱۱ و با توجه به … … مرجع قیمت گذاری خودرو در سال ۹۵. ۹۵/قیمت-روز-لپ-تاپ/. قیمت روز انواع لپ تاپ های موجود در بازار.

تبلت یا لپ تاپ ؟

پس دوستانی که قصد اجرای نرم افزار های مهندسی و گرافیکی و ویرایش صوت و تصویر رو دارن حتی المقدور از دسکتاپ استفاده کنن . با پولی که می خواین بدین لپ تاپ بخرین می تونین یک کامپیوتر رومیزی مناسب و قدرتمند بخرید . توضیحات بیشتر رو در پست ” مقایسه تبلت ipad با لپ تاپ ” جداگونه قبلا نوشتم اما کوتاه بگم که لپ تاپ تمام عملکرد هاش مثل کامپیوتر رومیزی هست فقط یه مقدار قدرتش تو شرایط مساوی کمتره . آیا تبلت جایگزین لپ تاپ می شود ؟ منظورم اینه به خاطر قیمت و بی پولی لپ تاپی نگیرید که فقط اسمش لپ تاپ باشه ، یه چی بگیرین که واستون کار کنه بدون دردسر ! تبلت یا لپ تاپ ؟ همین . اما تبلت ها سیستم عامل خاص خودشون رو دارن مثل اندروید و ویندوز موبایلی و iOS که هر کدوم برنامه های خاص خودشون رو دارن . از طرفی اگه قابلیت حمل براتون مهمه لپ تاپ بخرین اما حالا که میخواید لپ تاپ بخرید یه چیز خوب بگیرین . درباره سیستم مورد نیاز وارزون 2022 بیشتر بخوانید.

این هسته ها تصاویر گرافیکی را بعد از رندر کردن به حافظه ارسال می کنند و اجزای دیگر SOC تصاویر دریافتی را برای خروجی نمایشگر ارسال می نمایند. این شرکت مدعی می گوید، Mali G77 تا ۳۰% بهرهوری انرژی بیشتر و تا ۳۰% سطح عملکرد بهتری نسبت به نسل قبل از آن دارد. Mali G77 با فناوری ساخت ۷ نانومتری ساخته شده است و دربرگیرنده ۷ تا ۱۶ هستهی سایهزن با فرکانس کاری۸۵۰ مگاهرتز است. در حال حاضر در طراحی این پردازندهی گرافیکی، از معماری Vallhall استفاده شده است و تقریبا ۶۰ % قابلیتهای یادگیری تراشه را بهبود داده است. Mali G77 آخرین معماری پردازندههای گرافیکی ARM می باشد که در رویداد کامپیوتکس ۲۰۱۹ معرفی شد. کوالکام هم در تراشههای اسنپدراگون شرکت خودش از هستههای پردازنده ای بر پایهی معماری ARM استفاده میکند. پردازندههای اسنپدراگون بهخوبی از پس اجرای عملیات های مالتی تسکینگ برمیآیند. پردازندههای موبایل شرکت کوالکام که اسنپدراگون نام دارند، جزو معروف ترین تراشههای مورد استفاده در گوشیهای هوشمند هستند که سطوح عملکرد و بازدهی توانی قابلتوجهی دارند.

شیائومی با تازگی یک شارژر 100 واتی را معرفی کرده است و به زودی روانه بازار خواهد کرد. یکی از گوشی های شناخته شده و با تیراژ تولید بالا که بیشترین ظرفیت باتری را داراست گوشی سامسونگ M30 S می باشد. البته بایستی در نظر داشته باشید که ظرفیت باتری، مشخص کنندهی مدت زمان روشن بودن و کارکرد گوشی نیست. این شارژر توانایی شارژ کامل گوشی با ظرفیت 4000 میلی آمپر را در زمان باور نکردنی 17 دقیقه داراست. معمولاً ظرفیت باتری را بر حسب میلیآمپرساعت عنوان می کنند و ظرفیت باتری با علامت mAh نمایش داده می شود. گوشی هایی که از اینترنت نسل چهارم یا LTE پشتیبانی میکنند، به هنگام روشن بودن LTE، خیلی زود باتری را خالی می کنند. سرعت خالی شدن باتری به عوامل مختلفی مثل تعداد نرم افزارهای اجرا شده، اندازه و تکنولوژی مورد استفاده در ساخت صفحه نمایش گوشی، سرعت پردازنده و تکنولوژی ارتباطات رادیویی به کار رفته در گوشی بستگی دارد. گوشی های امروزی به طور متوسط ظرفیتی معادل 4000 تا 5000 میلی آمپر دارند.

اما اگر صفحه نمایش تان دارای پورت HDMI نباشد، در برخی مبدلهای HDMI به DVI و VGA خروجی صدا نیز تعبیه شده است.  درباره لپ تاپ استوک اروپایی بیشتر بخوانید.

آیا شما نیز راهی دیگر برای اتصال کنسول بازی به کامپیوتر یا لپ تاپ سراغ دارید؟ بلوتوث خود را فعال نمایید و سپس دکمهی Bind روی دسته را به مدت چند ثانیه نگه دارید تا در حالت جفتسازی قرار گیرد. ما در این مقاله سعی داشتهایم تا تمامی راههایی که برای تبدیل کامپیوتر به کنسول بازی وجود دارد اعم از اتصال به وسیله کابل HDMI و بدون آن و همچنین نحوه اتصال صوت به کامپیوتر را بررسی نموده و تا حد امکان به پاسخ سئوالات شما عزیزان از فروشگاه اینترنتی بروز کالا دربارهی این موضوع بپردازم. ۱-چگونه میتوانیم صوت را از کنسول بازی به کامپیوتر انتقال دهیم؟ حال نیاز است تا یک سر کابل اپتیکال را به کنسول و انتهای دیگرش را به این تبدیل وصل کنید. پس اکنون جواب این سوال را که چگونه کنسول بازی را به مانیتور وصل کنیم، به آسانی می توانید بدهید. بنابراین شما میتوانید هنگام خرید این مبدلها حتما ذکر کنید که میخواهید حاوی خروجی صدا نیز باشد و سپس اسپیکرهای خود را مستقیما به مبدلها وصل کنید. پورت اپتیکال مخصوص کنسول ایکس باکس وان و پلی استیشنهای غیر اسلیم و پرو تعبیه شده است. ۲-آیا به وسیله بلوتوث نیز میتوان کامپیوتر را به کنسول بازی تبدیل نمود؟ ۳-آیا برای افزایش کیفیت تصویر در هنگام اتصال به وسیله پورت VGA چارهای وجود دارد؟ در کنسولهای نسل هشتم شرکت سونی، گرفتن خروجی صدا و تصویر از پورتهای USB نیز ممکن شده است. بله شما میتوانید از طریق بلوتوث، دستگاه ایکس باکس خود را به کامپیوتر متصل نمایید. برای بهره مندی از این روش، شما نیاز به یک کابل اپتیکال یا Toslink و یک مبدل صدای اپتیکال به RCA دارید.

مجله جامعه دندانپزشکی ,و بررسی عوارض فضانگهدار دندان


در این بخش خدمات بیمه آتیه سازان حافظ را براساس اعلامیه این شرکت به شما معرفیخواهیم نمود. تأمین هزینـه انواع پروتز، انواع لنزهای داخل چشمـی و لوازم مصرفی بیماران بستری. تأمین هزینـه بیمـاران بـستـری اعـم از جـراحـی و درمـانطبـی، در بیمارستانهای دولتی و خصوصی. پرداخت هزینههای مربوط به شیمی درمانی (اعم از خدمات بستری، دارو و…( و بیماریهای خاص (دیالیز، هموفیلی، تالاسمی و…). جواب این سوال برای تطبیق با نیازهای روز شما بسیار ضروری است. جبران هزینههای خدمات پاراکلینیکی از جمله:سونوگرافی، سیتیاسکن، آزمایشات تشخیصی، رادیولوژی، MRI، دانسیتـومتـری و اعـمـال مجـاز سرپایـی، فیزیوتراپی و … جبران هزینههای ویزیت و دارو. یکی از مهمترین سوالاتی که درباره هر شرکتی باید بپرسید، این است که با داشتن بیمه آن چه خدماتی به شما ارائه خواهد شد. در این بخش خدمات بیمه آتیه سازان حافظ را براساس اعلامیه این شرکت به شما معرفیخواهیم نمود. جبران هزینههای دندانپزشکی مانند: جراحی لثه، ایمپلنت، اورتودنسی و … جبران هزینههای جراحی عیوب انکساری چـشـم پس از عمل لازک/ لیزیک چشم.

ترمیمی شروع به کار و فعالیت کردند.

ایشان دارای شماره نظام پزشکی : ۱۱۱۷۷۶ می باشند. ایشان در کنار مشغله های کاری خود، به کارها و فعالیت های آکادمیک و علمی می پرداختند و چندین مقاله علمی در مجلات معتبر دندانپزشکی انتشار دادند. ترمیمی شروع به کار و فعالیت کردند. جناب آقای دکتر یوسف رفیع با طی کردن دوره های کاردانی پروتز های دندانی در دانشگاه تهران، تحصیلات دانشگاهی خود را در سال 1377 شروع کردند. دکتر یوسف رفیع را می توان به عنوان بهترین جراح دندانپزشک در کرج نام برد. ایشان یکی از پزشکان فرهیخته و لایق در رشته دندانپزشکی می باشند. دکتر میلاد کارگر متخصص جراحی لیزر از دانشگاه آخن آلمان هستند. هم چنین ایشان جزء یکی از بهترین جراح دندانپزشک در کرج می باشند. آدرس: کرج، خیابان بهشتی، بین هلال احمر و دارایی، جنب شهر کتاب، مجتمع پزشکان نور، طبقه اول، واحد چهارم. دکتر رفیع در سال 1387 فعالیت های خود را در زمینه دندانپزشکی عمومی آغاز کردند و سریعا مشغول به کار به طور تخصصی و حرفه ای شدند. اگر می‌خواهید درباره ‌ی انواع کیست دندان بیشتر بخوانید، لینک های رنگی را دنبال کنید.

مجله جامعه دندانپزشکی گرگان

در ۱۳۴۰ خورشیدی از سوی شورای خلیفه گری ارمنیان تهران مدرسهٔ عالی زبان و ادبیات ارمنی، راهاندازی شد. دیانا یک سال پس از اقامت در کوبه نخستین رمان خود را با نام (سوزان) منتشر ساخت. آبگار نیز، در ۱۸۹۱ میلادی، به همراه دیانا و دختر چند ماههشان، رانگون را ترک گفتند و در کوبه ژاپن مستقر شدند و تجارتخانهٔ جدید خود را به همراه مهمانخانهای در این شهر بندری تأسیس کردند. وی در ۱۷ اکتبر ۱۸۵۹ میلادی، در یک خانوادهٔ ارمنی، در رانگون، متولد شد. چندی بعد نیز رمان دوم خود را به نام (داستانهای خانگی جنگ)، در مورد مردم ژاپن، به چاپ رساند. پدرش هوُانس آقابِک از ارمنیان ایران بود که پس از ازدواج با زمروخت آوِتومیان، دختری از ارمنیان شیراز، برای گسترش فعالیتهای بازرگانی خود اصفهان را ترک و تجارتخانهٔ خود را در برمه تأسیس کرد. دیانا آبکار نخستین زنی است که نامش در جهان به عنوان سیاستمدار به ثبت رسیدهاست او سفیر دولت ارمنستان در ژاپن بود. در ۲۱ ژوئیه ۱۹۲۰ میلادی، «هامو اوهانجانیان»، وزیر امور خارجهٔ وقت ارمنستان، طی حکمی دیانا آبکار را به سمت سفیر ارمنستان در ژاپن منصوب کرد.

دانستن این که چه چیزی شما را از رقیبان متفاوت و متمایز میکند برای مؤثر کردن استراتژیهای بازاریابی، امری ضروری است. برای بازاریابی موفق و مؤثر، باید ویژگیها مخاطب هدف خود را بدانید تا بتوانید آنها را به شکل صحیح هدفگذاری کنید. زمانی که ارزش پیشنهادی خود را مشخص کردید، میتوانید از آن در پیامهای تبلیغاتی بهره بگیرید. این ویژگیها شامل ویژگیهای شخصی مانند سن، جنسیت، میانگین درآمد، موقعیت مکانی و… شناسایی مخاطبان هدف، بخش بزرگ و مهمی از برنامهریزی برای بازاریابی و تبلیغات کلینیک دندانپزشکی و هر کسبوکار دیگر به شمار میرود. افراد گروههای مختلف، نیازها و درخواستهای بسیار متفاوتی دارند. دانستن هدف از بازاریابی، شناخت ارزشهای پیشنهادی یکتا و کسب اطلاعات درباره مخاطبان هدف میتواند به شما در انتخاب شعار تبلیغاتی منحصربهفرد کلینیک کمک کند. به یاد داشته باشید که همیشه باید برای گروههای مختلف مخاطبان و خدمات مختلف خود، برنامههای بازاریابی جداگانهای داشته باشید. برای مثال اگر تبلیغ ساخت دندان مصنوعی را به کاربران جوان ارسال کنید، به احتمال زیاد نتیجه مثبتی از تبلیغات نخواهید دید.

مجله جامعه دندانپزشکی سال 1400

طول دوره کاردانی 2 سال و طول دوره دکترای حرفهای حدود 6 سال است. کاری که فیزیوتراپ انجام میدهد به جریان انداختن حرکاتی است که بنابر اتفاق دچار آسیب شدهاند. یک دامپزشک باید به زیستشناسی علاقهمند بوده، به زبان انگلیسی تسلط داشته و قدرت تجزیه و تحلیل بالایی داشته باشد. بدون شک دانشجوی این رشته باید از سلامت جسمانی نیز برخوردار باشد اما قدرت بدنی در همه بخشهای دامپزشکی مطرح نیست. چون بیمار او نمیتواند درد خود را بیان کند و دامپزشک باید خود موفق به شناخت بیماری گردد. در واقع فیزیوتراپ فردی است با قابلیتهای فردی بالا چه از نظر جسمی، چه از نظر روحی. زیرا فیزیوتراپ کسی است که توان دوبارهای را به شخص بیمار میبخشد. در این رشته با استفاده از یک سری وسایل مثل ابزارهای الکترونیکی در جهت رفع معلولیت، کاهش علایم بیمارهای مفاصل، عضلات و اعصاب تلاش میشود. فیزوتراپ با انجام حرکاتی که مبنای علمی دارد و استفاده از ابزاری که جریان حرکت را تسهیل مینماید به خدمت رسانی میپردازد.

آنگاه عنوان مقاله، عناوین خلاصه شده مجله، سال انتشار، شماره مجله و صفحات اول و آخر مقاله آورده شود. در صورتی که تنها خلاصه مقاله مورد استفاده بوده است. اگر می‌خواهید درباره ‌ی عوارض فضا نگهدار دندان  بیشتر بخوانید، لینک های رنگی را دنبال کنید.

 The Cardiac Society of Australia and New Zealand. یا "چکیده" در انتهای مراجع آورده شود. Mental health care for elderly people. Clinical exercise stress testing. Childhood leukaemia in Europe after Chernobyl: 5 year follow-up. Norman IJ, Redfern SJ, Editors. Ryder TE, Haukeland EA, Solhaug JH, Bilateral infrapatellar seneruptur hostidligere frisk kvinne. In: Laragh JH, Brenner BM, editors. توجه خاص به نقطهگذاری در نوشتن مراجع ضروری است. Hypertension: Pathophysiology, diagnosis and management. Parkin DM, Clayton D, Black RJ, Masuyer E, Friedi HP, Ivanov E, et al. Safety and performance guidelines. Institute of Medicine (US). Shen HM, Zhang QF, Risk assessment of nickel carcinogenicity and occupational lung cancer. Looking at the future of the Medicaid program. Philips SJ, Whisnant JP, Hypertension and stroke.

صدا و سیمای مرکز فارس که شامل دو بخش تلویزیونی و رادیویی است، برنامههای متعددی را به زبانهای فارسی، انگلیسی و عربی پخش میکند. دهکده المپیک شیراز با ظرفیت ۱۰۰ هزار تن که البته در حال ساخت و آماده شدن است. و همچنین قطب انیمیشن کشور محسوب میشود. ورزشگاه شهدای ارتش که در گذشته مسابقات مهم در آن انجام میگرفت و در یک پادگان متعلق به ارتش واقع است. در لیگ برتر بسکتبال است. شهر شیراز دارای چند باشگاه فوتبال حرفهای است. ورزشگاه حافظیه که دقیقاً در روبروی آرامگاه حافظ واقع شدهاست و محل برگزاری مسابقات تیمهای شیرازی در لیگ برتر ایران و لیگ دسته یک است. ورزشگاه پارس با ظرفیت ۵۰ هزار تَن که در جنوب شیراز واقع شدهاست. همچنین شهر شیراز دارای تیمهای بسکتبال، لوله آاس شیراز و ب. رادیو فارس نیز بهعنوان یکی از رادیوهای محلی کشور هماکنون فعالیت میکند. و باشگاه فوتبال قشقایی در لیگ دسته اول فوتبال ایران و دارای ۲ تیم فوتسال ارژن و صدرا در لیگ برتر فوتسال است.

مجله جامعه دندانپزشکی قزوین

دانشگاه شیراز یک دانشگاه دولتی در شیراز است که در سال ۱۳۲۵ تاسیس گردید. اکنون این دانشگاه دارای بیش از ۲۰٬۰۰۰ دانشجو با ۲۰۰ دوره کارشناسی، ۳۰۰ دوره کارشناسی ارشد، یک دوره دکترای حرفهای (دکتر دامپزشکی یا DVM) و ۱۵۰ دوره دکتری میباشد. که همچنین مرکز تجارت جهانی را نیز طراحی کرده بود، طراحی شد. مؤسسهٔ آسیا دانشگاه شیراز در خانه قوام قرار داشت و محل کار اساتیدی همچون ریچارد فرای و آرتور پوپ گردید. در اولین گزارش رتبهبندی دانشگاههای دولتی، دانشگاه شیراز به عنوان سطح یک رتبهبندی شدهاست. در جدیدترین رتبهبندی دانشگاههای ایران بر اساس بازده علمی، دانشگاه شیراز جزء سه دانشگاه برتر پژوهشمحور کشور است و یکی از ۵ دانشگاه مادر در رشتههای مهندسی بهشمار میآید. دانشگاه پنسیلوانیا (پن)، برای ایجاد آموزش عالی به سبک آمریکایی در این دانشگاه به دولت ایران کمک کردهاست و گایلورد پی هارول (رئیس دانشگاه پنسیلوانیا از سال ۱۹۵۳ تا ۱۹۷۰) در این تلاش، نقش اساسی داشت. بنابراین، دانشگاه پنسیلوانیا در شکلدادن بسیاری از ادارات و مؤسسات دانشگاه پهلوی بسیار تأثیرگذار بودهاست. دانشگاه شیراز در زمینه ایجاد برنامههای دکترا در ایران پیشگام بودهاست.

به گزارش ایران آنلاین،مدیر اسبق تیمهای ملی شمشیربازی گفت: فدراسیون حیات خلوت برخی از دوستان شده که تخصصی در این حوزه ندارند و با اشتباهات و تصمیمهای غلط خود این ورزش را به سوی نابودی کشاندهاند. بختیار خلیقی سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کردستان در حاشیه افتتاح ششمین نمایشگاه تخصصی خودرو و قطعات خودرو و بازدید از غرفه گروه بهمن در سنندج از ظرفیتهای این استان در توسعه تجارت صنایع خودرویی گفت. نشست تخصصی بررسی تجربههای نزدیک به مرگ با سخنرانی علیرضا قائمی نیا و رضا غلامی، بیستم تیرماه جاری برگزار میشود. ایسنا/آذربایجان شرقی اولین نشست تخصصی هماندیشی معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی تبریز برگزار شد. جای تعجب دارد مسبب اصلی این مشکلات اکنون بهعنوان سرپرست فدراسیون بر مسند قدرت نشسته است. وی با اشاره به موقعیت جغرافیایی استان کردستان گفت: با توجه به جایگاه استان کردستان در کریدورهای راهی ایران، این استان صاحب یکی از بزرگترین دروازههای تجاری کشور است.

دانشکده هنر و معماری دانشگاه شیراز، فعالیت خود را ازسال ۱۳۷۳ آغاز نمود. پژوهشکده نجوم، اخترفیزیک و فناوری ابزارهای نجومی رصدخانه ابوریحان بیرونی توسط یوسف ثبوتی و با همکاری فرانسیس گانین (ادوارد) در سال ۱۳۵۴ راهاندازی و تأسیس شد و فعالیتهای این مرکز کم و بیش در طول سه دهه گذشته ادامه داشتهاست. مجله جامعه دندانپزشکی. دانشکده آموزشهای الکترونیکی دانشگاه شیراز اولین (و پیشرفتهترین) دانشکده الکترونیکی ایران است که در سال ۱۳۸۲ تأسیس گردید. در نخستین گام، بخشی از فضای دانشکده ادبیات و علوم انسانی، به عنوان دانشکده هنر و معماری بود. ورود به این دانشکده از سال ۱۳۸۶ تنها به وسیلهٔ " کنکور سراسری " برای مقطع کارشناسی و برای مقطع کارشناسی ارشد به صورت دانش پذیری است. سپس به دانشکده مهندسی انتقال یافت و از مهرماه سال ۱۳۷۷ دانشکده هنر و معماری به دانشکده ای مستقل تبدیل گردید. مکان کنونی دانشکده هنر و معماری از سال ۱۳۷۹ توسط احمد نادر کاظمی به دانشگاه شیراز وقت گردیدهاست. این دانشکده دارای رشتههای مهندسی تکنولوژی الکترونیک، مهندسی ابزار دقیق، کامپیوتر، فناوری اطلاعات IT و حقوق میباشد.